בית » עץ סיסם הודי להסקה

עץ סיסם הודי להסקה

החורף מתקרב ואתם לא יכולים לחכות לאותם הימים הקרים והגשומים בהם תסתגרו בבית מול הקמין אשר מפיץ חום ואווירה בכל הבית. אם יש לכם קמין בבית אתם רק מחכים להזדמנות להשתמש בו. ישראל היא מדינה אשר בורכה בהרבה שמש, אין כאן הרבה ימים קרים אבל כאשר הם מגיעים הם יכולים להיות מקפיאי עצמות. חימום הבית באמצעות קמין מעניק לנו את החוויה הנעימה ביותר. 

ולפני החורף, כבר בקיץ, עליכם להזמין בולי עץ להסקה. האם תסתפקו בבולי עץ אורן זולים, או שאתם מחפשים עצים דחוסים ואיכותיים? אם אתם מחפשים משהו קצת יותר איכותי כדאי שתכירו את עץ הסיסם.

הכירו את עץ הסיסם

סיסם הודי הוא עץ אשר גדל בטבע בהודו, פקיסטן ונפאל, אך הוא הובא לישראל בתור עץ נוי. זהו עץ ירוק עד. המאפיין העיקרי של העץ הוא גדילתו המהירה ויכולת ההתחדשות המהירה שלו לאחר כריתה, כמו גם התאמתו לסוגי קרקע רבים.  עץ בוגר יכול להגיע לגובה של 20 מטר ורוחב של 12 מטר. 

 זהו עץ חזק מאוד אשר יכול לשרוד כמויות משקעים גדולות מצד אחד, אך גם חודשים של יובש. עץ הסיסם ההודי הובא לישראל במהלך שנות הארבעים של המאה התשע עשרה ועצים רבים נשתלו ברחובות הערים וגנים ציבורים לצורך הצללה.

 היום לא מרבים להשתמש בעץ זה מכיוון שהוא סובל מהתייבשות ענפים המביאה לקריסתם. בהודו לעומת זאת תוכלו למצוא אותו ברחובות הערים, בצידי דרכים ולצד מטעי התה. לעץ עמידות טבעית בפני טרמיטים והוא נפוץ מאוד בתעשיית הרהיטים, גם בתור ציפוי פורניר. בהודו תוכלו לראות שהעץ משמש כמברשת שיניים; אם הסתובבתם בהודו וראיתם ענפי עץ קטנים נמכרים בדוכנים, אלו הם ענפי הסיסם המשמשים כמברשות שיניים.

האם עץ סיסם מתאים להסקה?

באופן מסורתי עץ הסיסם משמש להסקה, כמו גם להכנת פחמים. יש לו שתי תכונות חשובות אשר הופכות אותו למתאים להסקה. התכונה הראשונה היא התחדשותו המהירה לאחר כריתה והצמיחה המהירה של העץ. 

התכונה השנייה היא ערכו האנרגטי הגבוה של עץ סיסם להסקה (בסביבות 5000 קילו קלוריות לקילוגרם עץ). זהו עץ מעולה במיוחד לימי החורף הקרים ביותר. זכרו שחשוב להקפיד על שימוש בעת יבש (דרגת לחות 14%-20%) ולא יותר. השימוש בעץ רטוב יכול להפיק עשן רב, ריחות לא נעימים ולכלוך רב בארובה ובקמין. תכונותיו הטבעיות של העץ מרחיקות חרקים שונים, כך שבדרך כלל מדובר בעץ נקי וללא חרקים.

לסיכום, עץ סיסם להסקה הוא בעיני רבים העץ האיכותי ביותר לצורך שימוש בקמין. יש לו ערך אנרגטי גבוה ואת הטמפרטורה המושלמת, והוא מספק תמורה טובה בעד המחיר. עץ סיסם להסקה הוא בעל ארומה עדינה ומרעננת ובזכותו תוכלו ליהנות מחורף חמים ונעים ובעירה איכותית ונקייה בהשוואה לבולי עץ אחרים.

עץ סיסם הודי להסקה​
עץ סיסם להסקה