בית » עץ זית להסקה

עץ זית להסקה

עץ זית 

החורף מתקרב ואיתו הימים הקרים והגשומים, אבל אם יש לכם קמין בבית אז סביר להניח שאתם רק מחכים לחורף, להזדמנות ליהנות מהחוויה הנהדרת, האש הלוחשת והניחוחות שמתפזרים בבית. וכמובן שאם יש לכם קמין בבית אתם זקוקים לעצי הסקה. הפעם נדבר על עץ זית להסקה.

עץ הזית הוא עץ חשוב מאוד בתרבות היהודית והתרבות המזרח תיכונית. שימושיו העיקריים של עץ הזית הם לצורך גידול זיתים והפקת שמן זית, אך ישנם עוד מוצרי לוואי רבים המבוססים על שמניו. שמן עץ הזית נחשב לבריא והוא נפוץ מאוד במטבח הישראלי, המטבח הערבי וברבות מארצות הים התיכון. הזית כמובן הוא אחד משבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל. בישראל ישנם למעלה מ 250,000 דונם של מטעי זיתים, אך בנוסף הזית משמש גם לנוי. אם אתם מחפשים בולי עץ להסקה, עץ זית הוא אחת האפשרויות הזמינות. זהו עץ צפוף וכבד.

האם מומלץ להשתמש בעץ זית להסקה?

עץ זית להסקה הוא אחת האפשרויות הטובות לחימום הבית. בראש ובראשונה ניתן לציין את ערכו הקלורי הגבוה, מה שיבטיח לכם בעירה אטית וממושכת והפצה של חום רב. אין צורך בבולי עץ גדולים, גזירי עץ מבוקע יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר. קחו בחשבון שהוא מפיק חום רב, לכן הוא מתאים לימים קרים במיוחד, ואין צורך בכמות גדולה. גזרי עץ זית להסקה בוערים היטב וכאשר הם יבשים מספיק הם אינם מפיקים עשן רב.

עץ  להסקה ממלא את הבית בארומה משגעת בזמן הבעירה וגם אש זהובה ויפה. מדוע אנו אומרים ארומה משגעת, מכיוון שיש המשתגעים על זה ויש כאלו שלא. זהו עניין של העדפה אישית, ישנם אנשים אשר מעדיפים בולי עץ חסר ריח (עד כמה שניתן). אנו מאמינים שזה דווקא חלק מהחוויה הייחודית של שימוש בקמין. הארומה המיוחדת של עץ הזית הופכת אותו למושלם עבור מי שמחפש עצים לטאבון וצליית בשרים!

מבחינת המחיר, עץ זית להסקה נחשב לאחד מהסוגים היקרים של עצי ההסקה, אך בהחלט מדובר בהשקעה משתלמת, בעיקר בכלל החום הרב והבעירה הממושכת. המשמעות של זה היא שתקבלו יותר שעות בעירה ופחות צורך בעץ בהשוואה לעצים מסוג אחר כמו עצי אורן לצורך הדוגמה. אך גם העובדה שהוא מפיק פחות עשן מעצי הסקה אחרים תתרום בהפחתת הצורך בתחזוקה לקמין ולארובה.

שימו לב כי עץ הזית הוא עץ מוגן וקיים איסור על כריתת עצי זית בטבע, אך מטעי הזיתים הרבים מבטיחים לנו הספקה קבועה של גזם עצי זית. אך קחו בחשבון שישנו ביקוש גבוה ובהתאם לכך ההיצע והמחירים. אם תרצו להסיק את הבית בעזרת עץ הזית, הקדימו להזמינו. התקופה הטובה ביותר היא להזמין אותו היא באביב ולאחסן אותו עד החורף.