בית » עץ אקליפטוס להסקה

עץ אקליפטוס להסקה

עכשיו בעונת הקיץ שאתם מזיעים אתם ממש לא חושבים על הסקה, אתם רק רוצים שירדו הטמפרטורות ותפסיקו להזיע. אבל אם יש לכם קמין לחימום הבית, כדאי שדווקא עכשיו תתחילו להתכונן לחורף הקר ותצטיידו בבולי עץ המתאימים להסקה.

 בארץ תוכלו למצוא סוגים שונים של בולי עץ להסקה, וביניהם עצי אורן, אבוקדו, הדרים, גוויאבה ואחרים. הפעם נדבר על אחד הפופולריים בתחום ההסקה – עץ אקליפטוס להסקה.

אז בואו נכיר קצת את עץ האקליפטוס – ישנם מאות מיני עצי אקליפטוס, רובם המוחלט אנדמיים לאוסטרליה, אך ניתן למצוא גם בפיליפינים, גיניאה החדשה ואינדונזיה. בישראל, כמו גם במדינות רבות אחרות נוכל למצוא עצי אקליפטוס רבים אשר הובאו לכאן מאוסטרליה. עוד במאה ה 18 זיהו את הפוטנציאל של עץ האקליפטוס, ובזכות היכולת שלו להסתגל לתנאי אקלים שונים הוא הופץ בעולם. 

האקליפטוסים הראשונים הובאו לישראל בשנות השמונים של המאה ה19. כולנו גדלנו על סיפורי יבוש הביצות באמצעות עצי האקליפטוס, אך האמת שהם לא ממש תרמו לייבוש ביצות והייבוש התבצע באמצעות ניקוז, אך בכל זאת יש להם ערך רב.

עץ האקליפטוס צומח מהר, מעניק מחסה לעצים אחרים (שובר רוח) ויש לו עוד שימושים רבים בתעשיית העץ, הנייר ואפילו הקוסמטיקה והשימוש הרפואי. הצמיחה המהירה של העץ היא אחת הסיבות מדוע הוא מתאים לצורך הסקה ובמקרים רבים זוהי הסיבה מדוע נטעו את העץ הזה.

האם כדאי להשתמש בעץ אקליפטוס להסקה

עץ האקליפטוס נחשב לאחד מעצי ההסקה האיכותיים, באותה הרשימה עם עצי זית ועצי הדר. זהו עץ כבד ובעל ערך אנרגטי גבוה, דבר המבטיח לכם חום רב לאורך זמן. באופן טבעי בעץ האקליפטוס יש אחוז גבוה של מים, לכן הוא דורש תקופת ייבוש ממושכת וביקוע של העץ על מנת לאפשר לו להתייבש. 

יש לבקע אותו מייד לאחר הגיזום, אחרת תוך כמה ימים הוא מתקשה והופך לקשה לביקוע. במהלך הייבוש הוא צפוי לאבד כ 15% מנפחו. השמנים אשר בעץ האקליפטוס יכולים ליצור משקעים שונים בארובה ובקמין ומוסיפים קצת לעבודות התחזוקה והניקיון.

עץ האקליפטוס הוא בהחלט אחד החביבים לצורך הסקה. יש לו ניחוח מיוחד המזכיר מעט מנטה בזכות השמן האתרי שבו, דבר אשר יכול להיות מושלם עבור ימי החורף; לשמן האתרי תכונות אנטי ויראליות והוא מסייע בתופעות ההצטננות המאפיינות את החורף

. בהשוואה לעצים איכותיים אחרים, ניתן להגיד שיכולת הפקת החום שלו זהה לעץ האלון, אך פחותי מעצי ההדר שהם דחוסים יותר.

לסיכום, עץ אקליפטוס להסקה הוא אחד הפתרונות המשתלמים. 

יש לו ערך אנרגטי גבוה, ובזכות ההיצע הגדול יש לו גם מחיר סביר. בעזרת בולי עץ אקליפטוס תוכלו ליהנות מחורף חמים ונעים וריח ארומטי נהדר העולה מן האש.