בית » עץ ברוש להסקה

עץ ברוש להסקה

כאשר העלים נושרים והימים מתקצרים אנו יודעים שהחורף מתקרב. אם יש לכם קמין בבית אתם מחכים לזה בקוצר רוח. צריך חורף קר בשביל ליהנות מהחוויה הנעימה של ישיבה מול הקמין, האש הקסומה אשר לוחשת ומפצפצת את העץ והארומה המיוחדת. 

אנו מקווים שנערכתם מראש עם בולי עץ להסקה. להזכירכם הזמן הטוב ביותר לרכישת עצי הסקה הוא באביב. אם הם עדיין קצת לחים הם יעברו עוד כמה חודשים של ייבוש ועד החורף יהיו מושלמים. ואם מדברים על הסקה אז בואו נדבר על עץ ברוש להסקה, אחד מהסוגים הזמינים בשוק המקומי.

האם מומלץ להשתמש בעץ ברוש להסקה?

הברוש הוא עץ ממשפחת המחטניים וישנם זנים שונים במשפחה זו אשר גובהם 5-40 מטר! בארץ יש כ 10 סוגי ברושים המשמשים לנוי או שנשתלו ביערות הקרן הקיימת, אשר בחרה בהם בזכות עמידותם ליובש והתאמתם לאקלים המקומי. 

למעשה כבר בתקופת המנדט הבריטי ניטעו ברושים בארץ ישראל. הברוש המצוי הוא המין היחידי אשר גדל בארץ באופן טבעי, אך מספר הפרטים מצומצם ומוגבל מאוד.   בולי העץ להסקה מגיעים מגינות נוי או פעולות תחזוקה ביערות, אך אין מדובר בכריתת עצי ברוש מוגנים.

מי שידע לזהות בולי עץ יוכל לזהות בקלות את בולי עץ הברוש בזכות הקליפה החומה אפורה וסימני השרף הדביק אשר מופרש בעת הגיזום. עץ ברוש להסקה הוא עץ קל ורך.

עץ ברוש מתאים להסקה, אך אינו נחשב לאיכותי במיוחד. הערך הקלורי שלו נמוך ונחשב זהה לערכו הקלורי של עץ האורן. הוא ניצת מהר ומתכלה מהר; זהו לא בול העץ אשר יספק לכם שעות של בעירה. אך מצד שני תוכלו ליהנות מהחום שלו במהירות. 

יתרון נוסף של עץ ברוש  הוא ריחו המיוחד, הוא מפיץ ריח נעים בעת הבעירה, ריח שנשאר גם זמן רב אחרי הבעירה. מי שמבין עניין, ונהנה מהארומה, עשוי להוסיף מעט גזרי עץ ברוש לאח הבוער רק בשביל ליהנות מהארומה. אם הקמין שלכם אמור לחמם חלל גדול, אולי לא כדאי להסתמך על עץ ברוש , אך עבור חללים קטנים וצורך בחימום קל הוא עשוי להספיק.

אם אתם מחפשים עץ לצורך הסקת טבון, עץ הברוש יכול להיות דווקא פתרון טוב. גם מכיוון שהטמפרטורה שלו אינו גבוהה מידי ומתאימה יותר להכנת האוכל וגם בזכות הארומה הנהדרת. עץ ברוש יכול להתאים גם לצורך עישון המזון.

לסיכום, עץ ברוש  יכול להתאים למי שמחפש פתרון זול ואינו דורש תפוקת חום גבוהה. הוא יכול להיות מעולה כאשר משלבים אותו עם עצי הסקה דחוסים יותר, כך תוכלו לקבל גם בעירה מהירה, אך גם ערך אנרגטי גבוה לאורך זמן ובשדרוג ארומתי מעולה.